Hallo,


Ik zal mij even voorstellen.


Ik ben Noriko van Ommeren - van der Veen.


Ik maak al de nodige jaren kaartjes en gebruik hiervoor verschillende technieken.


Door de vele reactie's op mijn kaarten ben ik op het idee gekomen om een weblog te starten.


Ik zou het leuk vinden als jullie regelmatig langs komen op mijn blog, en een reactie achterlaten.


Dit kun je doen door onder het bericht op reactie te klikken, of op het envelopje te klikken.


Creatieve groet en wie weet tot ziens!!!


Noriko



24 november, 2018

Glitter Bal

Hallo allemaal,

Er is alweer een week voorbij en dus vrijdag, mijn dag voor de blogpost van Jilliez.
Toen het glitter papier bij ons in de winkel binnen kwam werd ik meteen vrolijk van de kleurtjes.
En als klap op de vuurpijl ook nog het mooie Joy papier in de bijpassende kleur, 
was er eigenlijk alweer een projectje geboren.
Het is een leuke kerstbal geworden.
Het sjabloon is van Marianne Design en laat zich makkelijk omtrekken 
en uitwerken tot een mooie creatie.


De bal is omtrokken op cardstock.
Ik maak altijd even de randjes ruw met een distresser.
Eigenlijk een onmisbaar stukje gereedschap.
Vooral bij de sjablonen die je met de hand moet uitknippen kun je makkelijk met de 
distresser even de oneffenheden wegwerken.


Hierna knip je een maatje kleiner het Designpapier uit.
Ik heb met het witte glitterpapier de onderkant van het sjabloon aangehouden en aan de bovenkant 
het glitter papier op maat gescheurd.


Ook de mooie strik heb ik uit het glitterpapier geknipt.
Ik merk altijd even de sjablonen met mijn initialen.
Zo weet ik niet alleen dat deze mij toebehoren maar ook wat de bovenzijde is.
Sommige mallen zijn namelijk niet identiek aan beide zijde.
En zo voorkom je dus dat je de verkeerde kant aan het uittekenen en knippen bent.


Ook nu heb ik weer gekozen voor een 3D plaatje.
Ik heb alleen nu het achterste plaatje weggelaten.
Die kan ik dan weer voor een andere creatie gebruiken.


Soms is een plaatje dat uit 3 laagjes bestaat meer dan genoeg.
Achter het plaatje wat kleine fijne kerstboompjes en onderaan een mooie kerstbloem.


Hier even de bovenkant van het geheel.
Hier is de strik goed te zien.
Ik heb aan de bovenzijde alleen een mooie toef gemaakt van een kerstroos met wat takjes.
Meer heeft deze kaart eigenlijk niet nodig.
Ik ben alweer bezig met de volgende creatie dus ik eindig met
een creatieve groet en tot de volgende blogpost!




Geen opmerkingen: