Hallo,


Ik zal mij even voorstellen.


Ik ben Noriko van Ommeren - van der Veen.


Ik maak al de nodige jaren kaartjes en gebruik hiervoor verschillende technieken.


Door de vele reactie's op mijn kaarten ben ik op het idee gekomen om een weblog te starten.


Ik zou het leuk vinden als jullie regelmatig langs komen op mijn blog, en een reactie achterlaten.


Dit kun je doen door onder het bericht op reactie te klikken, of op het envelopje te klikken.


Creatieve groet en wie weet tot ziens!!!


Noriko



18 maart, 2012

In liefdevolle herinnering

Lieve allemaal
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Deze kaart heb ik gemaakt in opdracht van Yvonne.
Via via kwam ze op mijn blog en vroeg mij een kaart te maken voor in een lijstje.
Ze liet mij weten dat het een schilderijtje moest worden ter nagedachtenis aan haar overleden kinderen.
Roos en Pepijn werden vorig jaar geboren.
Roos overleed na 2 dagen en Pepijn overleed plotseling na 5 maanden.
Ze wilde iets dat haar deed herinneren aan haar kinderen


Ik vroeg haar wat wensen aan te geven.
Ze liet weten dat het in een diepte lijstje moest komen van Ikea.
Vervolgens gaf ze wat ideeën aan die haar aan Roos en Pepijn deden denken, zoals Roosjes, Sterren, Beertjes, Engeltjes, Hartjes, Lintjes en Kant.
Ze wilde geen foto maar de tekst "Nooit Alleen"


Verder kreeg ik de vrije hand.
Een aantal dagen heb ik mijn gedachten er over laten gaan.
Iedere keer kwam ik iets tegen wat ik op zij lag.
Ik kwam tot het idee er 1 schilderijtje van te maken en geen 2.
Dit benadrukt de tekst "Nooit Alleen"


Om het nog persoonlijker te maken heb ik de initialen van de namen geborduurd.
De beertjes van Me toYou zijn gestempeld en met embospoeder bewerkt.


De tekst hierboven spreekt voor zich...


De kaart heeft een formaat van 23 bij 23.
Als basis heb ik chipboard gebruikt en beplakt met linnen cardstock.
Het chipboard zorgt voor de stevigheid zodat hij in de lijst niet bol kan gaan staan.


De tekst is op de computer gemaakt en met grijze letters geprint.


Omdat alles op dit schilderijtje een betekenis heeft heb ik deze op zilver papier uitgeprint.
Zo kunnen de ouders nog eens terug kijken na de nagedachtenis achter de gebruikte materialen.


Yvonne heeft inmiddels de kaart per mail ontvangen.
En haar goedkeuring gegeven om hem op mijn blog te plaatsen.
Van de week zullen zij de kaart met bij schrift ontvangen.

Nogmaals vanuit hier heel veel sterkte gewenst voor de toekomst.
Maak jullie sterk met de gedachten dat de zon onder gaat maar de warmte blijft.


Lieve groetjes Noriko

31 opmerkingen:

Zussenknutsel zei

Heel mooi gemaakt.
Volgens mij ook wel een uidaging.
Wel heel erg hoor.
-xx-

Ps. Het was leuk gisteren!

Lenie Hempen zei

Poe mijn Zusje,wat zal het moeilijk voor je geweest zijn deze opdracht te vervullen.
Ik krijg met het lezen al een vreselijk gevoel over me heen.
Jij weet er toch weer iets moois van te maken.
Terwijl Ik met een vreselijk gevoel niet weet wat ik schrijven moet.
Ik kan wel zeggen dat Je weer een prachtig mooi creatie/kaart heb gemaakt.
Ik vind het heel knap van je dat je dit heb gedaan.
Ik wens Yvonne alle sterkte toe.

Gr Leen

Sylvia zei

Het is ontzettend mooi geworden Noriko. En een eer op zoiets te mogen maken. Tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat het ook wel moeilijk geweest moet zijn.
groetjes Sylvia

Anoniem zei

Lieve Noriko,

Hier moet je wel op reageren wat is dit mooi zeg,heb er geen woorden voor ben er stil van.

Groetjes en een dikke kus,

Tante Alie

KarinsArtScrap zei

je hebt het heel mooi gedaan noriko.
het is heel lief en prachtig gemaakt.
verder heb ik niets tezeggen.

groetjes karin

Riet zei

Wat een schitterende kaart Noriko.

Liefs Riet.

Ann zei

wow zeg.. wat mooi.. ik heb er ademloos naar zitten kijken.... en me op een idee gebracht.. ik heb ook een kindje dat is overleden...waar ik op de een of andere manier iets mee wilde maar geen idee.. ik vind dit echt prachtig...

dit zal troost en steun geven aan haar...
bewondering dat je dit zo hebt gedaan Noriko!

liefs,
Ann

Anoniem zei

hoi Noriko

wat een eer om dit te maken
Yvonne zal hier heel blij mee zijn
het is heel erg mooi geworden

Mam en Hannie

Corrie zei

wat een moeilijke opdracht Noriko, maar je bent er in geslaagd om er een heel mooi en persoonlijk geheel van te maken.

p.s.het papier van mijn paaskaart is al van een oude collectie, ik kan je helaas niet helpen aan een adres waar het nog te koop is

Groetjes Corrie

Unknown zei

Lieve Noriko,

Dit zegt ook heel veel over jou, hoe jij omgaat met deze gevoelens en hoe je dit kunt verwerken in zoiets moois en dierbaars.

Ik denk dat Yvonne dit ook prachtig zal vinden.

Yvonne heel veel sterkte.
Noriko je bent geweldig.

Liefs Marjon

corryskaart zei

hoi noriko
wat heb je er een geweldig mooi project van gemaakt en voor yvonne heel veel sterkte en put wat troost uit dit prachtige werkstuk!
groetjes van corry

Irene zei

Een eervolle maar oh zo moeilijke opdracht Norika en wat heb je er iets schitterends van weten te maken. Zo smaakvol, zo lief en zo vol betekenis! Ongelooflijk hoeveel verdriet sommige mensen te verwerken krijgen. Dit moet zowel zeer doen als de pijn verzachten, heel erg moeilijk!

Liefs, Irene

Margo zei

Wat een verschrikkelijk verhaal ! Het ergste dat er is, je kinderen moeten afgeven ! Je hebt voor hen in ieder geval een prachtige kaart als aandenken aan hun kinderen gemaakt !
Ik vind hem echt heel erg mooi geworden !
Liefs
Margo

CreaSjouk zei

Moeilijke opdracht!
Maar ontzettend mooi uitgevoerd!
Groetjes Sjoukje

Jolanda zei

Hoi Noriko,
ik vind het schilderijtje prachtig! je hebt er een schitterend geheel van gemaakt en een heel mooi aandenken:0)
grtz Jolanda

Marrie zei

Hallo Noriko,

Wat een verschrikkelijk verhaal ik had gewoon tranen in mijn ogen toen ik het gelezen had.
Maar wat heb je er een mooie creatie van gemaakt mijn coplimenten.
Hier zal Yvonne heel veel kracht uit halen.

Veel liefs Marrie

Annette zei

Wat heb je dat prachtig gemaakt! Ik ben er stil van!!
xoxo Annette

Fieneke zei

Wat een bijzondere opdracht, wat een waardevolle creatie heb je ervan gemaakt voor de ouders.
Groet, Fieneke

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Wat heb je de herinnering aan deze twee mooie, kleine mesnjes prachtig bijeen gebracht en tot uitdrukking gebracht. Een zeer beladen kaart maar zo mooi, zo liefdevol en zo vol herinnering.
Schitterend.
groetjes Marja

Tini zei

Heel mooi gedaan noriko, wat een moeilijke opdracht zeg!
Maar heel goed gedaan hoor!
Gr. Tini

Janny zei

Poeh wat een verhaal zeg, wat is dit een moeilijke opdracht, en wat heb je er een super creatie van gemaakt, een prachtige herinnering.


Noriko zou je Leny even willen bedanken voor haar altijd lieve berichtjes? liefs Janny

Ans S. zei

Wat een moeilijke opdracht, maar jij hebt er iets geweldigs moois van gemaakt.

Groetjes Ans

Dora zei

diep respect voor hoe je dit hebt uitgewerkt!

Janny van Woerkens zei

Hallo Noriko,

Je hebt een schitterende herinneringskaart gemaakt voor de ouders.
Echt iets moois ondanks toch het verdriet van de ouders is dit een mooie herinnering.
ZO maak ik al voor de 5e keer elk jaar een kaart voor de ouders van een verongelukte dochter op de dag dat ze jarig zou zijn met haar lievelingskleur rose vlinder.
Groetjes van Janny

Marjan zei

Dat heb je echt heel mooi gedaan!

Groetjes, Marjan

Marlies zei

Wat heb je dit prachtig gemaakt Noriko. Wat een moeilijke opdracht maar je hebt er echt iets heel moois en liefdevols van gemaakt! Mijn complimenten! Ik ben er gewoon helemaal stil van. groetjes, Marlies

Martha zei

Tjonge wat heftig zeg!! Je hebt het heel mooi gemaakt!! Super knap!
Groetjes,
Martha

Corine van der Zee zei

Oooooh Noriko, ben er stil van. Wat heb je dit mooi weten te verwoorden middels je enorme creativiteit! Prachtig...... een waar monumentje voor de ouders.

Lieve groetjes,

Corine

Willy's creations zei

Mooi...die zachte kleurtjes.

Groetjes,Willy

marjolein zei

Hoi noriko, wauw wat een moeilijke opdracht zeg! En wat heb je het prachtig weergegeven. Super! Wat zal ze het mooi gevonden hebben.
Groetjes marjolein.

Crea Astrid zei

Wowww, wat heb je dat prachtig gemaakt zeg. Zal niet makkleijk geweest zijn. Maar het eindresultaat mag er zijn. Helemaal superrrr.

Groetjes Astrid.