Hallo,


Ik zal mij even voorstellen.


Ik ben Noriko van Ommeren - van der Veen.


Ik maak al de nodige jaren kaartjes en gebruik hiervoor verschillende technieken.


Door de vele reactie's op mijn kaarten ben ik op het idee gekomen om een weblog te starten.


Ik zou het leuk vinden als jullie regelmatig langs komen op mijn blog, en een reactie achterlaten.


Dit kun je doen door onder het bericht op reactie te klikken, of op het envelopje te klikken.


Creatieve groet en wie weet tot ziens!!!


Noriko



03 december, 2018

Inkt en Glitter voor Jilliez


Hallo allemaal,

Wat blijft het toch een geweldig leuke mal.
Dit keer ben ik aan de slag gegaan met inkt, stempels en embospoeder.
En dan krijg je dit resultaat!
En geloof mij tot ongeveer 2 maanden geleden kwamen dit soort kaarten totaal niet van mijn hand.


Je begint met het Sjabloon Elizabeth te omtrekken op stempelpapier.
Deze knip of snijd je uit net wat jezelf het prettigst vindt.
Zelf knip ik altijd alles maar dat is dus persoonlijk.


Vervolgens neem je 3 kleuren inkt.
Ik heb gekozen voor de Versafine Clair versie.
En wel de kleuren:

 Vivid Paradize
 Vivid blue belle
 Dark twilight

Door deze kleuren van licht naar donker aan te brengen met een dauber en ronddraaiende bewegingen krijg je een mooi kleurenpallet.
Het middelste gedeelte op de kaart is heel licht gelaten.


Als dit dan naar je zin is ga je met het stempelen beginnen.
Ik heb verschillende merken stempels gebruikt.
Maar de meeste zijn wel silhouetstempels.
De stempels zijn aangebracht met de Versafine Clair in dezelfde tinten als waar de basiskaart mee is gemaakt. 


Alle witte stempelafdrukken zijn gezet met Embos inkt welke ik voorzien heb van witte embospoeder.
Door het verhitten met de heattool zie dat dit wit als het ware op de kaart komt te liggen.
Omdat ook het mooie blauwe glitter papier van Jilliez bij het geheel aansluit, heb ik subtiel wat stansjes aangebracht.



Vanaf de bovenzijde is het model van de kaart goed te zien.


De tekststempel heb ik eerst gezet met een lichte kleur inkt.
Door het behulp van een stempelhulp kun je heel mooi nog een keer de stempel zetten en deze op sommige plaatsen aan te stippen met een tint donkerdere stempelinkt.
En tot slot breng je nog een gedeelte van de stempel aan met embosinkt.
Hier strooi je dan direct de embospoeder over en verhit het geheel met de heattool.
Zo krijg je de tekstafdruk in drie verschillende kleuren.


Hier kun je goed zien wat 3 verschillende tinten blauw op een kaart doen.
Het zorgt namelijk voor een mooie overloop van de kleuren.


En als afwerking mogen de waterdruppels niet ontbreken.
Het zijn transparante pareldruppels en lijken dus net waterdruppels.

Ik hoop dat jullie het weer een geslaagde creatie vinden.
En sluit ook nu weer af met een creatieve groet,



1 opmerking:

Carla zei

Noriko een hele andere kaart als wat ik gewend ben van je. Wel een mooie uitdaging. 😘