Hallo,


Ik zal mij even voorstellen.


Ik ben Noriko van Ommeren - van der Veen.


Ik maak al de nodige jaren kaartjes en gebruik hiervoor verschillende technieken.


Door de vele reactie's op mijn kaarten ben ik op het idee gekomen om een weblog te starten.


Ik zou het leuk vinden als jullie regelmatig langs komen op mijn blog, en een reactie achterlaten.


Dit kun je doen door onder het bericht op reactie te klikken, of op het envelopje te klikken.


Creatieve groet en wie weet tot ziens!!!


Noriko



08 december, 2018

Funnys in Glitter

Hallo allemaal,

Ik ben helemaal los gegaan met deze kaart.
Ik heb het glitter papier van Jilliez gebruikt.
Zo wel de witte versie als de rode.
Op de foto hieronder is te zien dat je er heel goed grote details van kunt maken maar ook de kleintjes.
Omdat het glitter mooi stevig is kun je er dus makkelijk bomen van maken.
De grote boom is enkel uit het glitter papier geknipt en blijft door zijn stevigheid mooi staan.


De basis van deze kaart bestaat uit 3 delen kraft papier
Namelijk 2 delen van 13.5 x 30 en 1 van 13.5 x 13.5
De 2 delen ril je op 13.5 en dan houd je aan de zijkant een strook over van 3 cm.
Deze gebruik je als plakstrook om de delen aan elkaar te plakken. 


Aan de linkerkant van de kaart heb ik een tafereeltje gemaakt.
Ik begin altijd aan dit soort projecten maar heb nooit een specifiek plan.
Het groeit als het ware onder mijn handen.
Het sleetje dient als stevigheid voor het houten sleetje en de andere materiaaltjes.
Maar het ziet er eigenlijk uit als een soort ijsbaantje.


Ook de cijfers zijn gemaakt van het glitter papier evenals de mooie ijspegelrand.

Omdat wij in de winkel de Funny haakpakketten verkopen en het bijbehorende haakgaren, heb ik even een boompje gehaakt.
Voor de haaksters onder ons.
Haak met Hawaii 150 losse en rijg deze in de vorm van een boompje op een sateprikker.
Wikkel het uiteinden een aantal keer om de prikker aan de onderkant en lijm dit vast.
Een een gehaakte boom is zo klaar.


Links zie je nog net op de foto het rode glitter.


Tevens heb ik de initialen voor de gene voor wie deze kaart is met kruisteek stickertjes op de kaart aangebracht.
Ook dat is weer superleuk om te doen.
Ik heb genoten van het maken van dit project.
En om eerlijk te zijn vind ik het heerlijk om zulke projecten te maken.
Lekker groot met veel details.


2 opmerkingen:

Crealian zei

Oooo echt superrrrrrgaaf!!! Alweer zo mooi😍

Original handmade by Janneke zei

Wauw, wat een super gaaf project Noriko!!
Ik kijk mn ogen uit en op iedere foto ontdek ik iets nieuws :-)
Je gehaakte kerstboom is SUPER en ga ik zeker uitproberen.
Fijn weekend toegewenst!

Groetjes Janneke