Hallo,


Ik zal mij even voorstellen.


Ik ben Noriko van Ommeren - van der Veen.


Ik maak al de nodige jaren kaartjes en gebruik hiervoor verschillende technieken.


Door de vele reactie's op mijn kaarten ben ik op het idee gekomen om een weblog te starten.


Ik zou het leuk vinden als jullie regelmatig langs komen op mijn blog, en een reactie achterlaten.


Dit kun je doen door onder het bericht op reactie te klikken, of op het envelopje te klikken.


Creatieve groet en wie weet tot ziens!!!


Noriko



07 augustus, 2011

"Transparante kaart"


Lieve mensen
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zoals ik al eerder liet weten, had ik het plan nog wat te doen met de transparante sheets.
Nou hier is ie dan!!!!!
Een vierkante dubbele kaart gemaakt van een sheet.
Het was even lastig om goed de vouw lijn erin te krijgen, maar toen die er eenmaal inzat ging de rest vanzelf.


De foto´s maken van deze creatie waren lastiger dan de kaart zelf.
Doordat alles reflecteerde en weerkaatste werd dat lastig.
Maar beter als dit kreeg ik het echt niet.



Ik heb weinig materialen gebruikt om het effect van de sheet goed te laten zien.
Het plaatje is een stansvel van Janneke Brinkman.
De vlinders zijn dubbel.
Onder de uitgestanste vlinder met de mal van MD, zit een transparante vlinder welke in geponst met een EK succes pons.
Jammer genoeg kreeg ik dit ook niet beter op de foto.
Het labeltje is gestanst met een mal van Joy, hierop zit een witte tekststicker met sterkte.
Een stukje kant onderaan de voorkant maakt de kaart weer op  gelijke lengte met de achterkant.
Verder alleen wat strassteentjes toegepast.


Dit was mijn post weer voor vandaag.
Ik ga nog even lekker freubelen.
Hier in Oostzaan gaat de wielerronde van start, wat ik overigens vreselijk vind.
Maar goed ik heb nog genoeg te freubelen dus voor vervelen heb ik geen tijd.

Iedereen een hele fijne dag en tot snel!!

Lieve groetjes
Noriko


17 opmerkingen:

Irma zei

Mooi Kaartje weer noriko.
Ik ga zo ook aan de freubel , was net met de hond buiten en blehhhhhhh wat een rot weer. Maar daar weten wij wel raad mee toch !!.
Fijne zondag ,Groetjes Irma

Marjan zei

De foto's zijn toch duidelijk, je ziet goed dat het een transparante is. Mooi!

Groetjes, Marjan

Pet73 zei

Using the acetate instead of cardstock is such a gorgeous idea! I love it!

Lenie Hempen zei

Hoi Noriko

Wat een prachtig mooie kaart.
Heel mooi gemaakt,en weer mooi van kleur.
Hij is echt weer super mooi.
Verder een hele fijne zondag.


Gr Leen

Willy's creations zei

Dat ziet er weer schitterend uit!

Groetjes,Willy

arjette zei

oooohhhh wat prachtig zeg!!!!

gr. arjette.

Unknown zei

Lieve Noriko,

Wat een prachtig geheel, erg mooi.

Een rillijn kun je op een sheet heel makkelijk maken met de groef op je snijmachine. Leg je sheet erop op de juiste afmeting en ril met je rilpen in de groef waar je anders snijdt.

Liefs Marjon

Creation by Heart zei

Hallo Noriko,
Als ik zo'n kaart zie, krijg weer een kik. Waauw, waar is het end van creativiteit??? Eindelooos en weergaloos mooooiii.
Vroeger heb ik veel kaarten gemaakt met sheets, was het helemaal vergeten, maar dank je voor de herinnering. Je kunt het ook heel goed stempelen, krijg je ook bijzondere effecten.
Lieve groeten uit Lemmer
HennyB:)

manuela zei

Hoi Noriko

Wat een prachtig mooie kaart.
Heel mooi gemaakt,en weer mooi van kleur

liefs manuela

Wilma zei

Hallo Noriko,
HEERLIJK wat je zoal schrijft.....ik heb weinig materiaal gebruikt.....hihihi. Diverse vlinders, sticker, kant, parels, doily, Joy stans, 3d-plaatje en nog is het niet genoeg.....ik vind je transparante kaartje SUPER.
Nog een fijne ☼-dag toegewenst.
Liefs Wilma

Martha zei

Hoi hoi Noriko,
prachtige transparante kaart,
heel erg apart!
Groetjes van Daatje

KarinsArtScrap zei

nou je kan het goed zien noriko, een prachtige kaart.

groetjes karin

Riet zei

Wat een prachtige kaart Noriko.

Liefs Riet.

Unknown zei

Wat een prachtkaart en een heel goed idee om transparant sheets te gebruiken het is een plaatje

En ik weet nog niet wat ik ga croppen maar ga iets voorbereiden hahahah

Liefs Nellie

Anoniem zei

Hoi noriko wat een prachtige creatie heb je weer gemaakt.
Heel mooi kantje en heel mooi deze vlinder.

Groetjes Jannie

Janny zei

Wat een prachtige kaart is dit, lijkt me zo moeilijk met dat sheet,
heel apart.
xxx Janny

Jolanda zei

Hallo Noriko,

Wat een prachtige creaties op je blog! ben meteen volger geworden!
tot blogs
grtz Jolanda