Hallo,


Ik zal mij even voorstellen.


Ik ben Noriko van Ommeren - van der Veen.


Ik maak al de nodige jaren kaartjes en gebruik hiervoor verschillende technieken.


Door de vele reactie's op mijn kaarten ben ik op het idee gekomen om een weblog te starten.


Ik zou het leuk vinden als jullie regelmatig langs komen op mijn blog, en een reactie achterlaten.


Dit kun je doen door onder het bericht op reactie te klikken, of op het envelopje te klikken.


Creatieve groet en wie weet tot ziens!!!


Noriko



23 oktober, 2018

Bloghop Jilliez


Hallo Allemaal,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Het is weer dinsdag en dus bloghop dag bij Jilliez.
Het hele team is aan de slag gegaan met dit leuke mask stencil.

Ik heb er dit keer voor gekozen om een windlicht te maken.
Maar deze creatie kan ook heel goed dienen als lampion.
Het is immers voor wij het weten weer 11 november.


Ik heb zelf en patroon getekend van een trapgevel op A4 formaat.
Deze heb ik 4 x uitgeknipt op A4 wit linnen cardstock.
Hier heb ik op delen waar ik de takken van de mask wilde
dit met Structuurpasta aangebracht.
Vervolgens ben ik hier met Metallic wax in de kleur zilver over heen gegaan.
Op andere delen heb ik de takjes aan gebracht door middel van het mask in combinatie met alleen inkt en een dauber.
Ik heb gekozen voor Versafine in de kleur Smokey Grey.


Hier is het geheel te zien.


En nu het 'savonds snel donker is, is niets leuker om gezellig de lichtjes aan te steken.


Dit voorkant heb ik even iets anders gemaakt dan de andere 3 kanten.
Op de voorkant heb ik een hart dat uit het frame komt hergebruikt.
Ik heb hier een tekst stempel op gezet en deze schuin over het open hart gezet.
Tevens zit er een vlinder op, welke voor mij een speciale betekenis hebben.


Dit zijn dan de andere kanten.
De strikken komen wel aan alle kanten terug maar in 2 kleuren.
Over het geheel zit in de midden mooi breed kant.
En hierop is een toef te zien van verschillende mallen welke je naar eigen keuze kunt gebruiken.
Ik heb gekozen voor een grote swirl wat bladeren en rol roosjes.

 

Ik heb er voor thuis een glas in gezet waar een houder in hangt waar een waxinelichtje in kan branden.
Zelf heb ik gekozen voor een waxientje op een batterij, het blijft immers papier.

Maar je kunt ook in 2 tegenover elkaar liggende zijde een gaatje maken in de bovenkant van de trapgevel.
Hier bevestig je dan een zwart of wit Celinedraad ( Pijpenrager) en daar kun je dan 
de stok met lichtje aan bevestigen voor Sint Maarten.
Niets is leuker als Kinderen met een zelfgemaakte en speciale lampion langs de deuren gaan.



Ik vond het  superleuk om deze creatie te maken.
Mocht je vragen hebben kun je die altijd stellen op 

En voor info kun je kijken op

Nu je klaar bent bij mij met deze bloghop kun je verder kijken bij


Tot slot eindig ik met een creatieve groet,



6 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig! Groetjes Betha

Betina zei

EEn hele mooie lantaarn geworden, een leuke aparte manier van de stencils verwerken!

Roelfina zei

Wat leuk idee zo kun je er ook wat langer van genieten en een mooie uitleg ook

Carla zei

Mooie lantaarn noriko, zo heb je er wel plezier van. Erg leuk met lichtje erin.

Wendy Dierckx zei

Een leuk idee zeg! Zwart en wit hoeft echt dus niet saai te zijn!

Astrid van der Linde zei

Dit is wel een hele mooi lantaarn Noriko! Echt super gaaf!