Hallo,


Ik zal mij even voorstellen.


Ik ben Noriko van Ommeren - van der Veen.


Ik maak al de nodige jaren kaartjes en gebruik hiervoor verschillende technieken.


Door de vele reactie's op mijn kaarten ben ik op het idee gekomen om een weblog te starten.


Ik zou het leuk vinden als jullie regelmatig langs komen op mijn blog, en een reactie achterlaten.


Dit kun je doen door onder het bericht op reactie te klikken, of op het envelopje te klikken.


Creatieve groet en wie weet tot ziens!!!


Noriko



21 maart, 2012

Schommelkaart

Lieve mensen
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Als eerste wil ik iedereen van harte bedanken voor de mooie en meelevende reacties op mijn vorige post.

Vandaag wil ik jullie deze schommelkaart laten zien.
Ik heb met de cirkelsnijder een cirkel gesneden van 14.8 cm uit cardstock.
Hierna één gesneden van 14.3 cm uit designpapier.
Beide door de helft gevouwen en nadat ik het kanten randje op het cardstock geplakt heb, heb ik hierover het designpapier geplakt.
Dit werkt dan net het plak randje van het kant weg.
Vervolgens kun je dan de doily op de kaart plakken.

Nadat boven genoemde klaar is heb je de basis en kun je met het pimpen van je kaart beginnen.


Doordat ik mijn 3D plaatjes op dik met kit moet je wel opletten dat het gewicht niet aan één kant komt.
Dan hangt je kaart naar één kant.
Om dit te voorkomen heb ik aan de andere kant het label geplakt.
Zo is de kaart weer in balans.


Door de roosjes het kant en de zachte kleurtjes heeft de kaart een romantisch tintje gekregen.

Het plaatje en DP papier zijn van Nel van Veen.
En te koop bij Syta van Gelderen.

Zaterdag heb ik op de beurs in Den Bosch Charlotte ontmoet van Zussenknutsel.
Zij was samen met haar moeder op de beurs.
Zoals in mijn sidebar te zien is heb ik de candy bij de zusjes gewonnen.
Zaterdag had ze deze meegenomen en ik kan zeggen ik was blij verrast.
En super leuk om haar in het echt te ontmoeten.
Zo hebben we weer een gezicht bij een blog.
Het is zeker de moeite waard om eens bij de zusje op hun blog te kijken.
Leuk zou het zijn als jullie ook volger bij hun worden, en mee doen met de verschillende candy's die zij maandelijks verloten.

Verder hoop ik dat iedereen geniet van deze mooie voorjaarsdag!
Lieve groetjes Noriko

18 maart, 2012

In liefdevolle herinnering

Lieve allemaal
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Deze kaart heb ik gemaakt in opdracht van Yvonne.
Via via kwam ze op mijn blog en vroeg mij een kaart te maken voor in een lijstje.
Ze liet mij weten dat het een schilderijtje moest worden ter nagedachtenis aan haar overleden kinderen.
Roos en Pepijn werden vorig jaar geboren.
Roos overleed na 2 dagen en Pepijn overleed plotseling na 5 maanden.
Ze wilde iets dat haar deed herinneren aan haar kinderen


Ik vroeg haar wat wensen aan te geven.
Ze liet weten dat het in een diepte lijstje moest komen van Ikea.
Vervolgens gaf ze wat ideeën aan die haar aan Roos en Pepijn deden denken, zoals Roosjes, Sterren, Beertjes, Engeltjes, Hartjes, Lintjes en Kant.
Ze wilde geen foto maar de tekst "Nooit Alleen"


Verder kreeg ik de vrije hand.
Een aantal dagen heb ik mijn gedachten er over laten gaan.
Iedere keer kwam ik iets tegen wat ik op zij lag.
Ik kwam tot het idee er 1 schilderijtje van te maken en geen 2.
Dit benadrukt de tekst "Nooit Alleen"


Om het nog persoonlijker te maken heb ik de initialen van de namen geborduurd.
De beertjes van Me toYou zijn gestempeld en met embospoeder bewerkt.


De tekst hierboven spreekt voor zich...


De kaart heeft een formaat van 23 bij 23.
Als basis heb ik chipboard gebruikt en beplakt met linnen cardstock.
Het chipboard zorgt voor de stevigheid zodat hij in de lijst niet bol kan gaan staan.


De tekst is op de computer gemaakt en met grijze letters geprint.


Omdat alles op dit schilderijtje een betekenis heeft heb ik deze op zilver papier uitgeprint.
Zo kunnen de ouders nog eens terug kijken na de nagedachtenis achter de gebruikte materialen.


Yvonne heeft inmiddels de kaart per mail ontvangen.
En haar goedkeuring gegeven om hem op mijn blog te plaatsen.
Van de week zullen zij de kaart met bij schrift ontvangen.

Nogmaals vanuit hier heel veel sterkte gewenst voor de toekomst.
Maak jullie sterk met de gedachten dat de zon onder gaat maar de warmte blijft.


Lieve groetjes Noriko

15 maart, 2012

Centimetertje meer

Lieve allemaal
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Na een paar heerlijke dagen zijn we weer terug van weg geweest.
Vrijdag waren wij 12.5 jaar getrouwd en zijn wij lekker met zijn drietjes er even een lang weekend tussen uit geweest.
Inmiddels is alles weer hervat.
En wat heb ik een boel gemist in blogland.
Bij sommige van jullie ben ik al even langs geblogd.


Dit kaartje had ik al gemaakt voor ik wegging maar nog niet gepost.
Hij is gemaakt op vierkant linnen cardstock van 15 bij 15.
De paspop mal is van Tim Holtz.


Het klosje dat ook bij de mal zit heb ik omwikkeld met garen.
De centimeter rand is lint.
Verder op de kaart heb ik wat mooie stansen gebruikt van o.a Cheery Lynn, Magnolia,Marianne Design en Tim Holtz.


De parels zijn gemaakt met de pearl maker.
De parel swirl is van Spelbinder.
De stempel is van Different colors.
Zelf ben ik wel tevreden met het geheel, maar wat vinden jullie ervan?

Lieve groetjes Noriko

12 maart, 2012

Bij de Tijd


Lieve allemaal
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Wie wil er tegenwoordig nu niet meer bij de tijd zijn?
Nou ik vind het best handig!!
En tja dan mag zo'n klok natuurlijk niet ontbreken.
Ik heb hem samen met Marjon gemaakt.
De klok van Marjon kun je samen met nog veel meer mooie creaties bewonderen op haar blog.


Tevens kun je dan goed de verschillen zien tussen beiden klokken.


Ik heb de klok beplakt nadat de randjes met een dabber zijn bewerkt.
Het is een dabber van Ranger pearl metallic.
Omdat we natuurlijk snel verder wilde hebben we het gedroogd met de heater.
Hoe bedoel je ongeduldig!!
Hierna heb ik de klok beplakt met het design papier van Magnolia en Maya.


Eigenlijk wilde ik hem bewerken met Magnolia afbeeldingen maar uiteindelijk toch voor een neutrale en romantische look gekozen.


De klok stans en het vogelhuisje zijn van Tim Holtz.
De grote bloem is gemaakt met een Nestabilitie.
De vlinders zijn geponst met de pons van Martha Stewart.



Omdat het een echt uurwerk is dat in de klok zit moet je goed uitkijken met opbouwen van je materialen.
Dit omdat de secondewijzer nogal uitsteekt en snel ergens in blijft hangen.
En tja dan ben je niet meer bij de tijd (hihi).


Om de klok aan te kleden heb ik gekozen voor swirl met plakparels, hartroosjes en mooi rozen kant.
Verder heb ik een doosje gevouwen en hier een organza lintje om geknoopt.

Ook dit was weer een super geslaagde creatie om te maken met ons crop ploegje.
Jammer dat Liesbeth er niet bij kon zijn, maar zij gaat hem nog wel maken.
Volgende keer zijn we weer met zijn 3 en is de planning een huisje te gaan maken met een muziekdoosje erin.
Ik heb er nu al zin in!!



Lieve groetjes Noriko

08 maart, 2012

Een kaartje speciaal voor jou

Goedemorgen
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Als eerste bedankt voor de super leuke reactie's op mijn vorige kaart.
Zelf vond ik het ook een hele mooie kleurencombinatie.
Dit kaartje heeft de zelfde uitstraling.
Het plaatje komt ook van het zelfde stansvel.


Ook nu heb ik gekozen voor een basis kaart van 15 bij 15.
Het is linnen cardstock.
Ik koop deze als scrapvellen bij Syta van Gelderen.
Zo kun je deze vellen ook gebruiken voor het snijden van doosjes enz.
Zij heeft deze in verschillende kleuren in haar assortiment.
Tevens heeft ze pakjes in de maat 15 bij 30.
Haar webwinkel kun je vinden in mijn sidebar.

Ook het stansvel vind je in haar shoppie.
Ik heb verschillende stukjes (afval ) papier op gemaakt.
Het mooie kant heb ik op de markt gekocht en is de precies de kleur.
De kanten rozen zijn van Marianne Design.

Ook de binnen kant van de kaart is afgewerkt met over gebleven stukjes.
Dit geeft toch een extra dimensie aan je kaart.

De kaart is afgewerkt met mooie bloemen, lint, strikjes en metalen hoekjes
De gebruikte randpons is van Martha Stewart.
Het gebruikte frame is een craftable van Marianne Design.

Ik wens iedereen een fijne dag vandaag.
Geniet ervan!!

 

Lieve groetjes Noriko

05 maart, 2012

Dame met Pion

Lieve allemaal
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Als eerst wil ik de nieuwe volgers welkom heten.
Van sommige van jullie kan ik geen blogadres vinden.
Dit vind ik erg jammer want had jullie graag even opgezocht.
Misschien willen jullie dit nog even doorgeven via een reactie of via de mail welke in mijn sidebar staat.
Teven wil ik jullie nog even bedanken voor jullie begrip voor het niet meer dagelijks plaatsen van posten en het achter laten van reactie!

Dan nu mijn kaartje, het is er één geworden zonder tekst.
Altijd makkelijk om wat blanco kaartjes te hebben.


Het kaartje is gemaakt met een stansvel.
Hij is te koop in de webshop van Syta van Gelderen.
En zeg nu zelf is hij niet mooi in combinatie met het mooi Pion papier.


De mooie grote bloem is van Kaiser Craft.
Deze heb ik gekocht met het Pion papier bij Annemieke.
Dit vind je in de webshop van Bamba.

De basis kaart is Linnen cardstock van 15 bij 30


Aan de binnenkant zit nog een restantje scrappapier.

Verder heb ik de kaart afgewerkt met mooie roosjes, lint, gaasverband, kanten doily en verschillende stansjes.
De parels voor de finishing touch zijn gemaakt met de parel maker.

Lieve groetjes Noriko

02 maart, 2012

Happiness


Goedemorgen
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Het is alweer vrijdag!
Waar blijft de tijd toch.

Tussen alle drukte door heb ik toch dit kaartje nog weten te maken.


Het gebruikte 3D plaatje is van Janneke Brinkman.


Het hart is van Marianne Design.
Ik heb het gestanst en hierna met de Distress embos inkt van Tim Holtz bewerkt.
Vervolgens heb ik er Embossing Enamel Clear over heen gestrooid.
Het overtollige valt er af en het stansje verwarm je dan met de heater.
Het gaat dan glimmen en het is net of er een laagje op komt.
Op de foto is het jammer genoeg wat slecht te zien.



Het randje is gestanst met de Cheery Lynn mal


En ook deze binnenkant van de kaart is bewerkt met de leuke Tapestry stempels.
Door ze met verschillende kleuren inkt te stempelen krijg je een heel leuk effect.
Het is net alsof het design papier zo is.
Deze leuke stempels zijn in verschillende soorten te koop bij Annemieke van Bamba.
Onder het kopje stempel kun je kijken bij Tapestry.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben blijven mijn berichten wat langer op mijn blog staan.
Door de drukte en vele ziekenhuis bezoeken met Marinko blijft er buiten alle gewone bezigheden weinig tijd over om te freubelen.
Inmiddels volg ik zo'n 185 blogs.
Ik hoop dan ook dat jullie begrijpen dat het onmogelijk is om bij iedereen te reageren,
Ik zie wel al jullie mooie creatie's in mijn sidebar voorbij komen.
En steeds pik ik er dan een aantal uit om bij te reageren.
Want ook weet ik bijna niet meer wat ik moet schrijven, want iedereen maakt op zijn manier hele mooie creaties.
Ik hoop op jullie begrip!

Lieve groetjes Noriko